Психолог жұмысының есебі
«Шынжылы негізгі орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің 2021-2022 оқу жылындағы атқарылған психологиялық жұмыстың жылдық талдауы
Мақасты: 1.Педагогтардың оқу-тәрбие үрдісіндегі негізгі мәселелердің пайда болу себептерін анықтап, оны шешу жолдарын іздестіруде бірігіп әрекет ету. 2.Ата-аналарға баланың үздік оқуына, мектеп ортасына бейімделуіне байланысты кеңес беру. 3.Оқушылардың таным белсенділігінің және жеке тұлғасының дамуын психологиялық денсаулығын қамтамасыз ету.
5 сыныпта 5 оқушы бар, барлық оқушылардан «оқу мотивациясы» сауалнамасы алынды. Оқушылардың мектепке қызығушылығын анықтау мақсатында. Нәтижесінде 100% мектепке келгісі келетіні мектеппен қарым-қатынасы жақсы екенін дәлелдеді. Әлемде жоқ жануар
№ | Аты-жөні | Қортынды |
1 | Асылбекұлы Еркін | Бүкіл назардың ортасында болғанды қалайды; |
2 | Ермекұлы Аманжол | Өзіңді өзіңіз жоғары бағалайтыныңыздың белгісі өзгелерден қорғану үшін шешен сөйлеуге тырысады; |
5 сыныпта 2 оқушы бар барлық оқушылардан «оқу мотивациясы» сауалнамасы алынды. Оқушылардың мектепке қызығушылығын анықтау мақсатында. Нәтижесінде 100% мектепке келгісі келетіні мектеппен қарым-қатынасы жақсы екенін дәлелдеді. Өзін-өзі бағалау тесті
№ | Аты-жөні | Өзін-өзі бағалау |
1 | Асылбекұлы Еркін | Дәл бағалайды |
2 | Ермекұлы Аманжол | Дәл бағалайды |
Темперамент типі
№ | Аты-жөні | Темперамент типі |
1 | Асылбекұлы Еркін | холерик |
2 | Ермекұлы Аманжол | сангвиник |
Мақсаты: Оқушылардың бейімделу кезіндегі мазасыздық деңгейін анықтау.
№ | Аты-жөні | Мазасыздық деңгейі |
1 | Асылбекұлы Еркін | Төмен |
2 | Ермекұлы Аманжол | Орта |
1 сынып оқушыларымен төмендегідей жұмыстар жүргізілді.
1 сынып оқушыларының ата-аналарына «Баланың жас және психологиялық ерекшеліктері» кеңес, баяндама оқылды. Мектепке бейімділігін анықтау Керн-Йерасек әдісі «Ер адамның суретін сал»
№ | Аты-жөні | Қортынды |
1 | Болат Еркеназ | Жақсы деңгейде. |
2 | Бекет Аружан | Орта деңгейде |
3 | Жұмахан Әли | Орта деңгейде |
4 | Серікбол Жанель | Орта деңгейде |
5 | Сьезұлы Мейіржан | Жақсы деңгейде |
6 | Тұрсымбай Сұлтан | Орта деңгейде |
7 | Урозбай Нұрқанат | Жақсы деңгейде |
Өзін-өзі бағалау тесті
№ | Аты-жөні | Өзін-өзі бағалауы |
1 | Болат Еркеназ | Жоғары бағалайды |
2 | Бекет Аружан | Орташа бағалайды |
3 | Жұмахан Әли | Орташа бағалайды |
4 | Серікбол Жанель | Жоғары бағалайды |
5 | Сьезұлы Мейіржан | Жоғары бағалайды |
6 | Тұрсымбай Сұлтан | Орташа бағалайды |
Урозбай Нұрқанат |
Оқу мативациясын анықтау сауалнамасы
№ | Аты-жөні | Мектепке қызығушылығы |
1 | Болат Еркеназ | Жоғары деңгей |
2 | Бекет Аружан | Жоғары деңгей |
3 | Жұмахан Әли | Жоғары деңгей |
4 | Серікбол Жанель | Жоғары деңгей |
5 | Сьезұлы Мейіржан | Жоғары деңгей |
6 | Тұрсымбай Сұлтан | Жоғары деңгей |
7 | Урозбай Нұрқанат | Жоғары деңгей |
Оқушының мұғаліммен қатынасын анықтау
№ | Аты-жөні | Мұғаліммен қатынасы |
1 | Болат Еркеназ | Жақсы деңгей |
2 | Бекет Аружан | Жақсы деңгей |
3 | Жұмахан Әли | Жақсы деңгей |
4 | Серікбол Жанель | Жақсы деңгей |
5 | Сьезұлы Мейіржан | Жақсы деңгей |
6 | Тұрсымбай Сұлтан | Жақсы деңгей |
7 | Урозбай Нұрқанат | Жақсы деңгей |
«Оқушының отбасымен қарым-қатынасын» анықтау сауалнамасы
№ | Аты-жөні | Отбасымен қатынасы |
1 | Болат Еркеназ | Жақсы деңгей |
2 | Бекет Аружан | Жақсы деңгей |
3 | Жұмахан Әли | Жақсы деңгей |
4 | Серікбол Жанель | Жақсы деңгей |
5 | Сьезұлы Мейіржан | Жақсы деңгей |
6 | Тұрсымбай Сұлтан | Жақсы деңгей |
7 | Урозбай Нұрқанат | Жақсы деңгей |
Мақсаты: Оқушылардың бейімделу кезіндегі мазасыздық деңгейін анықтау.
№ | Аты-жөні | Мазасыздық деңгейі |
1 | Болат Еркеназ | Төмен деңгей |
2 | Бекет Аружан | Төмен деңгей |
3 | Жұмахан Әли | Төмен деңгей |
4 | Серікбол Жанель | Төмен деңгей |
5 | Сьезұлы Мейіржан | Төмен деңгей |
6 | Тұрсымбай Сұлтан | Төмен деңгей |
7 | Урозбай Нұрқанат | Төмен деңгей |
Қортынды: оқушылардың сыныпта өздерінің достары бар, жалпы қарым-қатынас жақсы,
Мектепалды даярлық тобынан зейінінің шоғырлануын дамыту мақсатында «Арттық суретті тап» әдістемесі алынды.
№ | Аты-жөні | Нәтижесі |
1 | Ерсмекұлы Бексұлтан | 2 дұрыс 2 қате |
2 | Серікжанұлы Жәнібек | 3 тапсырма дұрыс 1 қате |
3 | Мәулен Інжу | 2 тапсырма дұрыс 2 қате |
4 | Тұрсымбай Әли | 3 тапсырма дұрыс 1 қате |
Мектепалды даярлық тобынан өзін-өзі бағалау деңгейін анықтау мақсатында «Мені таңда» психологиялық әдістеме алынды. Нәтижесінде:
№ | Аты-жөні | Өзін-өзі бағалауы |
1 | Ерсмекұлы Бексұлтан | Жоғары бағалайды |
2 | Серікжанұлы Жәнібек | Дәл бағалайды |
3 | Мәулен Інжу | Дәл бағалайды |
4 | Тұрсымбай Әли | Жоғары бағалайды |
9-сынып ата-аналар жиналысына қатысып «Отбасы – тәрбие ұясы» тақырыбында тренингте сауалнама алып, өткіздім. Балаңыздың мамандық таңдауына көмектесесізбе? Иә 100%
- Болашақта қандай мамандық иесі болғанын қалайсыз? Өзі қалаған, техникалық, Энергетик, журналистика.
- Сіздің пікіріңізбен балаңыз келіседі ме? Кейде келіспейді 28%, иә 72%,
- Мамандық таңдау туралы сіздің жеке пікіріңіз мен оған ақыл айтам 28%, өзіне ұнау керек 56%, жауап жоқ 26%.
Мектебімізде қамқорлықты және жетім балалармен мынандай жұмыстар өткізілді. «Мінез-құлық ерекшеліктерін анықтау сауалнамасы», «Отбасы суреті», «өзін-өзі бағалау» тесті, «темперамент типін анықтау» тесттері алынды. Ата-аналармен «отбасындағы психологиялық ахуал» баяндама жасалды. «Отбасы тәрбие ұясы» 9 сынып ата-аналарымен баяндама кеңес беру жұмыстары жүргізілді. Ата-аналарға жыл бойы кеңестер берілді.
4 сынып оқушыларымен сабақтастыққа арналған жұмыстар: «Оқу мативациясын анықтау» сауалнамасы
№ | Аты-жөні | Мектепке қызығушылығы |
1 | Дәуренұлы Еркебулан | Орта деңгей |
2 | Төленді Айкөркем | Жоғары деңгей |
3 | Урозбай Іңкар | Жоғары деңгей |
4 | Нұрдаулет Ерасыл | Жоғары деңгей |
Әлемде жоқ жануар
№ | Аты-жөні | Нәтижесі |
1 | Дәуренұлы Еркебулан | Басқалары мен туралы не ойлайды деп тұрады |
2 | Төленді Айкөркем | Бүкіл назардың ортасында болғанын қалайды |
3 | Урозбай Іңкар | Бүкіл назардың ортасында болғанын қалайды |
4 | Нұрдаулет Ерасыл | Бүкіл назардың ортасында болғанын қалайды |
Өзін-өзі бағалау тесті
№ | Аты-жөні | Өзін-өзі бағалауы |
1 | Дәуренұлы Еркебулан | Дәл бағалайды |
2 | Төленді Айкөркем | Дәл бағалайды |
3 | Урозбай Іңкар | Жоғары бағалайды |
4 | Нұрдаулет Ерасыл | Жоғары бағалайды |
Кәсіптік бағдар бойынша оқушыларды сүйемелдеу жұмыстары бойынша: «Сенің кәсіби ой ниетің» сауалнамасы, «Мамандық туралы хабарың» сауалнамасы, «Д.Голландтың кәсіби-тұлғалық типін анықтау» тесті, «Отбасы суреті».
9 сынып оқушыларынан БМЖМ ға байланысты «темрерамент типтерін анықтау», «өзін-өзі бағалау», «Өзін-өзі тану» жаттығуы, «БМЖМ да уақытты қалай үнемдеу» жаттығуы, «стресс деген не?» баяндама, «стресстен арылу жолдары» жаттығулары өткізілді.
Темперамент типі
Өзін-өзі бағалау тесті
«Сенің кәсіби ой ниетің» сауалнамасы Нәтижесінде таңдаған мамандығының жұмыс шарттары туралы білесің бе? Сұрағына қажеттінің бәрін білемін 75% Аз ғана хабардармын 25% Таңдаған мамандығыңның адамға қояр талаптары туралы білесің бе? Бәрін білемін 80% Аз ғана хабарым бар 20% Таңдаған мамандығыңа қажет болатын жеке қасиеттеріңді, қабілеттеріңді қалай дамытасың? Қосымша білім алу арқылы 100%
Д.Голланттың «Тұлғаның типтерін анықтау» тесті Д.Голландтың тұлғаның типтерін анықтау тесті алынды. Нәтижесінде
Реалистік тип | Зияткерлік тип | Әлеуметтік тип | Конвенционалды тип | Іскер тип | Әртістік тип |
20% | 12% | 24% | 17% | 14% | 13% |
Кәмелетке толмағандар арасында суициалды мінез-құлықты ескерту және алдын-алу жұмыстары бойынша төмендегідей жұмыстар жасалды: З.Филипстің мектептегі мазасыздықты анықтауға арналған тесті
Факторлар | Қорытынды |
Мектептегі жалпы мазасыздық, мектегі әр түрлі эмоциалдық күйлер | 10 |
Қажеттілікті өтеудегі сәтсіздік кедергілері жоғары нәтижеге жетудегі қажеттіліктерді өтей алмауы | 23 |
Үрейдегі көріністі өз мүмкіндіктерін ашпау, тұйықтық өзін басқаша сезіну | 7 |
Білімді тексеру үстіндегі үрей | 50 |
Айналасы күткен нәтижесінде үрейлену | 0 |
Физологиялық тұрғыдан қарсыласудың төмендегі табалдырығы қорқыныш ортақ факторларға мазасыздықпен қарау | 0 |
Мұғаліммен қарым-қатынастағы үрейлену мәселесі. Балалардың оқу үлгерім мәселесі | 16 |
Суицидке байланысты сауалнама алынып, нәтижесінде оқушылардан алаңдатушылық, өз-өзін төмен бағалау, күйзеліс, жалғыздық сезімдерібар оқушылар жоқ. Балалардың көңіл-күйлері тұрақты. Ч.Д.Спилбергтің мазасыздану деңгейін анықтау тесті алынды:
Сергіту жаттығулары жасалды.
Агрессиялық мінез-құлықты анықтау үшін сауалнамасы алынды.
Агрессия түрі | Нәтижесі |
Күдіктенушілік, өкпелегіш | 24% |
Тітіркенушілік, кінәні сезіну | 33% |
Жанама агрессия, өкпелегіш | 16% |
Негатизм, өкпелегіш | 11% |
Физикалық агрессия, күдіктенуші | 16% |
«Мен өмірге ғашықпын», «Өмір сн неткен ғажапсың», «Сенімділікке қадам», «Стресс» атты тренингтер өткіздім. « Кикілжіңнің денсаулыққа әсері» баяндама оқылды.
Жазатайым жағдайларды алдын-алу жұмысы бойынша: оқушылардың көңіл-күйін анықтау мақсатында Басса Дарки сауалнамасы алынды. Нәтижесінде оқушылардың көңіл-күйі тұрақты, алаңдаушылық, жалғыздық сезімдері бар оқушылар жоқ. «Зорлық-зомбылық туралы мен не ойлаймын?» сауалнамасы алынып, нәтижесінде оқушылардың отбасы жағдайында ешқандай зорлық-зомбылық, күш қолдану байқалмады. Балалардың отбасы мүшелерімен қарым-қатынасы жақсы жағдайда.
Ерте жетілу бойынша сұхбат, кеңестер берілді. «Ауытқушы мінез-құлықтың шығу себептері мен факторлары» атты баяндама оқылды. «Зорлықсыз балалық шақ» сауалнамасы алынды
№ | Сұрақтар | Қортынды |
1 | Ата-анаңмен қарым-қатынасың қандай? | Жақсы 100% |
2 | Саған қатысты зорлық жасалды ма? | Жоқ 100% |
3 | Саған қатысты үйде зорлық жасалды ма? | Жоқ 100% |
4 | Саған қатысты мектепте зорлық жасалды ма? | Жоқ 100% |
5 | Өзіңді қорғай аласың ба? | Иә 100% |
«Отбасындағы қолайсыздық-құқық бұзушылық пен өз-өзіне қол жұмсаудың негізгі себептері» ата-аналар, оқушы, ұстаздар мен сұхбат өтті.
Ата-аналармен жүргізілген психологиялық жұмыстар бойынша: «Сіз қандай ата-анасыз?» сауалнамасы алынды. «Отбасы-тәрбие ұясы», «Менің балам қандай?» атты тренинг, «Тұйық бала қайдан шығады?» баяндама оқылды.
Педагогтармен төмендегідей жұмыстар жүргізілді: Жас мамандарға арналған сауалнама алынды, педагогтың кәсіби-тұлғалық ерекшеліктерін анықтау сест алынды, «Өз қорқынышыңды жеңе біл» «Менің сыныбым, менің ұжымым» атты тренинг ,«Педагогтың кәсіби-тұлғалық ерекшеліктерін түзету-дамыту жұмыстары ретінде тренинг жаттығулар жасалды, «Сіз қандай мұғалімсіз?» сауалнамасы алынды, «Жас маман» дөңгелек үстел болды, «Менің ең қиын оқушым» тренинг жаттығу, «Менің жазғы демалысым» постер жасалды.
2021-2022 оқу жылы атқарылған жұмыстармен қоса кейбір атқарылмай қалған жұмыстарда болды. Өткен оқу жылындағы кемшіліктерді ескере отырып алдағы 2022-2023 оқу жылына төмендегідей мақсат қоямын:
- Оқушылардың таным белсенділігінің және жеке тұлғасының дамуын психологиялық денсаулығын қамтамасыз ету.
- Тұлғаның жас және тұлғалық дамуына кездесетін сәтсіздіктерге ескерту жасау.
Педагог-психолог: М.Қ.Қаирбекова